POMAGAMY DZIECIOM

Każda wygrana aukcja to wpłata
na rzecz dzieci walczących z chorobą

SPRAWDŹ

CZEGO SZUKASZ?

AUKCJE PROMOWANE

AUKCJA DNIA
12 500 PLN
ACORD PC 4500 Kontenerowa
4 godziny
12 500PLN
ACORD PC 4500 Kontenerowa
4 godziny
157 300PLN
BMW SERIA-5 KOMBI
tydzień
2 527PLN
LEXMARK X950 URZĄDZENIE WIELOFUNKCYJNE
dzień
2 527PLN
LEXMARK X950 URZĄDZENIE WIELOFUNKCYJNE
dzień

JAK TO DZIAŁA

NASI PARTNERZY

POMOC

FAQ
banner
banner

Sprawdź, ile wydajesz na samochód. Pomoże Ci aplikacja Fuelio!

Wydatki związane z utrzymaniem samochodu to dla wielu kierowców bardzo ważna pozycja w budżecie. Teraz można na bieżąco je kontrolować, a także wygodnie porównywać ceny paliwa na poszczególnych stancjach benzynowych. A to wszystko dzięki aplikacji Fuelio, która została opracowana przed kilku laty przez przedsiębiorcę z Opola Adriana Kajdę.

Wydatki związane z utrzymaniem samochodu to dla wielu kierowców bardzo ważna pozycja w budżecie. Teraz można na bieżąco je kontrolować, a także wygodnie porównywać ceny paliwa na poszczególnych stancjach benzynowych. A to wszystko dzięki aplikacji Fuelio, która została opracowana przed kilku laty przez przedsiębiorcę z Opola Adriana Kajdę.

O Fuelio zrobiło się głośno, kiedy to Susan Wojcicki, współzałożycielka Google i szefowa Youtube, wspomniała o w niej o swoim przemówieniu w trakcie kongresu innowatorów w Warszawie.

Początki aplikacji Fuelio

Aplikacja powstała już w roku 2011. Wtedy Adrian Kajda był programistą aplikacji internetowych na Uniwersytecie Opolskim. Fuelio stworzył jako projekt hobbystyczny. Od samego początku aplikacja pozwala na monitorowanie kosztów, które związane są z utrzymaniem samochodu. W praktyce oznacza to, że pomocą Fuelio możemy monitorować koszty napraw auta, wydatki związane z ubezpieczeniem, korzystaniem z myjni, a także koszty paliwa. Twórca aplikacji od samego początku starał się, aby była ona czytelna i prosta w obsłudze.

Funkcje aplikacji Fuelio

Fuelio pozwala na drobiazgową kontrolę nad kosztami utrzymania samochodu. To jednak nie wszystko. Ta przyjazna użytkownikowi aplikacja na Androida przypomina także o przeglądzie samochodu, konieczności opłacenia ubezpieczenia, wymianie oleju itd. Fuelio to rozwiązanie także dla osób oszczędnych, ponieważ z pomocą narzędzia można szybko porównać ze sobą ceny paliwa na poszczególnych stacjach benzynowych.

Aplikacja popularna na całym świecie

W tej chwili aplikacja Fuelio jest popularna na całym świecie. Od momentu umieszczenia Fuelio na GooglePlay Store aplikacja cieszyła się sporym zainteresowaniem. Jest ona zresztą stale rozwijana. Szacuje się, że w maju 2017 Fuelio będzie miało ok. 2 miliony pobrań. Dotąd aplikacja została przetłumaczona na ponad 35 języków. Można założyć, że po tym, jak o aplikacji wspomniała Susan Wojcicki w swoim wystąpieniu, zainteresowanie Fuelio jeszcze wzrośnie. Adrian Kajda nawiązał współpracę ze słowacką firmą Sygic, stąd też Fuelio znajduje się w portfolio produktów tego przedsiębiorstwa.

Dalszy rozwój Fuelio

W tej chwili aplikację Fuelio można pobrać za darmo, to aplikacja przeznaczona na urządzenia z systemem Android. Prawdopodobnie już pod koniec kwietnia 2017 pojawi się nowa wersja Fuelio, z poprawkami wprowadzonymi na podstawie sugestii dotychczasowych użytkowników. Niedawno przygotowana została także wersja popularnej aplikacji na rynek arabski.

Volkswagen Arteon, nowy model popularnej niemieckiej marki

Volkswagen Arteon ma zastąpić model Passat CC. Auto zostało zaprezentowane po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych w Genewie 7 marca 2017 roku.

Volkswagen Arteon ma zastąpić model Passat CC. Auto zostało zaprezentowane po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych w Genewie 7 marca 2017 roku. Nowy model Volkswagena został zbudowany na płycie podłogowej MQB, która wykorzystywana była m.in. w budowie Passata B8. Auto ma być dla niemieckiego producenta przepustką do klasy premium.

Volkswagen Arteon jest samochodem bardziej luksusowy niż Passat. Już sama nazwa modelu ma go niejako definiować jako auto kasy premium. "Art" to "sztuka", natomiast końcówka "eon" jest nawiązaniem do luksusowej limuzyny Volkswagen Phideon, która oferowana jest na chińskim rynku.

Nowy Volkswagen Arteon i jego stylistyka

Volkswagen Arteon to czterodrzwiowe coupe, która zwraca uwagę swoją przednią częścią nadwozia. Auto wyróżnia się przede wszystkim długą pokrywą silnika, która zachodzi na błotniki i sięga do osłony chłodnicy. Ma seryjne reflektory LED, chromowane listwy. Jeśli chodzi o stylistykę, nowy model niemieckiego producenta w niczym nie odbiega od innych samochodów sportowych tej klasy. Tył nadwozia jest wyrazisty, nadkola zostały uwypuklone. Z boku widoczna jest "talia", która dodatkowo uwydatnia smukłą sylwetkę Arteona.

Jak już wspomnieliśmy, Arteon bazuje na płycie MQB. Silnik samochodu został zamontowany z przodu poprzecznie do jego osi, dzięki czemu udało się zaoszczędzić nieco miejsca. Wymiary Arteona wyglądają następująco: długość - 4 862 mm, szerokość 1 871 mm, wysokość 1 427 mm. Takie proporcje były doskonałym punktem wyjścia do zaprojektowania dynamicznej, nowoczesnej sylwetki auta.

Volkswagen Arteon - rozwiązania techniczne

Nie można zapomnieć o kwestiach technicznych. Producent oferuje 6 silników do wyboru, o mocy 110 kW/150 KM - 206 kW/280 KM. W grę wchodzi napęd na przednią oś albo na cztery koła. Do tego dochodzą cyfrowe wskaźniki, nowoczesne elementy obsługi. Samochód wyposażony jest w Active Info Display, wyświetlacz typu head-up, a także system multimedialny Discover Pro, który posiada ekran o przekątnej 9,2 cala i umożliwia sterowanie za pomocą gestów.

Nowy model niemieckiego producenta można nabyć z jednym z sześciu turbodoładowanych silników z bezpośrednim wtryskiem. Nabywca może zdecydować się zarówno na wersję benzynową, jak i na diesla. Na uwagę zasługuje podstawowy silnik benzynowy, czyli 1.5 TSI Evo. To rozwiązanie bardzo wydajne dzięki możliwości odłączenia cylindrów (ACT).

Volkswagen Arteon - premiera w Polsce

Oficjalną premierę w Polsce Volkswagen Arteon miał podczas targów Poznań Motor Show 2017. Polski importer poinformował przy tej okazji także o cenach nowego modelu. Kierowcy, którzy zdecydują się na zakup Volkswagena Arteona, muszą liczyć się z kosztem minimum 127 690 zł - tyle ma kosztować wersja samochodu z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM.

Samochód ma być sprzedawany na wszystkich istotnych rynkach dla aut tej klasy. Producent planuje rozpoczęcie sprzedaży już latem 2017 roku. Od połowy czerwca Volkswagen Arteon ma być dostępny w Niemczech. Jednak przyjmowanie zamówień na samochód w wybranych krajach europejskich rozpoczęło się już po premierze na targach motoryzacyjnych w Genewie.

Najpopularniejsze w Internecie marki samochodów 2016

Na początku 2017 roku firma Quickco, zajmująca się międzynarodową sprzedażą części samochodowych za pośrednictwem Internetu, przygotowała opracowanie na temat najczęściej wyszukiwanych w Internecie marek samochodów w roku 2016.

Na początku 2017 roku firma Quickco, zajmująca się międzynarodową sprzedażą części samochodowych za pośrednictwem Internetu, przygotowała opracowanie na temat najczęściej wyszukiwanych w Internecie marek samochodów w roku 2016. W zestawieniu przydzielono poszczególne marki do krajów. Dane dotyczą roku 2016, 193 krajów. Jakie auta budzą największe emocje?

Okazuje się, że do najpopularniejszych w sieci marek samochodów zalicza sie Toyota. Informacji na temat samochodów tego japońskiego producenta szukano chętnie na całym świecie, ale aż w 71 krajach Toyota była "numerem 1". W tym m.in.: w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Australii, niektórych państwach afrykańskich. Pewnym zaskoczeniem jest na pewno fakt, że drugie miejsce pod względem popularności wśród internautów zajęło BMW. Niemiecka marka była bardzo popularna na rynkach europejskich, w tym także w Polsce. Oprócz tego w Austrii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii itd. Trzecie miejsce zajęły azjatyckie marki: Honda oraz Hyundai. Te popularne japońskie marki, które zresztą cieszą się także znacznym zainteresowaniem na naszym rynku, były w ubiegłym roku najczęściej wyszukiwane w Kanadzie, Brazylii, Korei, Rosji itd. W tym miejscu warto dodać, że zapytania internautów właśnie o Toyotę, BMW i Hyundaia stanowiły ponad 70% wszystkich zapytań. To chyba dowodzi najlepiej, jak bardzo popularne są wymienione marki na rynku.

Pewnym zaskoczeniem, przynajmniej dla Polaków, może być fakt, że na podium nie znalazł się Volkswagen. Nie dość, że jest to największy producent samochodów, to jeszcze marka ta od wielu już lat cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku krajowym. Widocznie jednak trendy się zmieniają. Volkswagen zajął siódmą pozycję, przed nim znalazły się poza już wymienionymi markami jeszcze Chevrolet i Renault. Niemiecka marka była najchętniej wyszukiwana na Białorusi, w Hiszpanii, a także w Rumunii. Chevrolet, znana amerykańska marka, wzbudziła najwięcej zainteresowania w krajach Ameryki Południowej. Niektóre marki były najchętniej wyszukiwane w krajach, z których pochodzą. I tak Renault cieszyło się największym zainteresowaniem we Francji, fiat we Włoszech, a Volvo w Szwecji.

Takie zestawienie może niekoniecznie przekłada się na realne wyniki sprzedaży, ale na pewno ukazuje bardzo dobrze, jakie trendy panują na rynku. Warto podkreślić, że niektóre całkiem znane marki samochodów nie wzbudziły większego zainteresowanie w żadnym z badanych 193 krajów. Chodzi tutaj chociażby o Nissana czy Forda. Także brytyjski Jaguar okazuje się nie być zbyt popularny - pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania marka zajęła w Belize, kraju słynącym z wysokiego stopnia przestępczości.

>Wiemy już, że Polacy w 2016 roku szukali najczęściej informacji o autach niemieckiej marki BMW. Tymczasem, jeśli chodzi o najczęściej kupowane auta, królowały pojazdy marek Ford, Volkswagen, Opel oraz Skoda. Tak wyglądała kolejność w przypadku aut używanych. Jeśli chodzi natomiast o auta nowe, najczęściej wybierana była Skoda, co można wytłumaczyć stosunkowo przystępną ceną.