Najpopularniejsze w Internecie marki samochodów 2016

Data publikacji: 2017-02-01

Na początku 2017 roku firma Quickco, zajmująca się międzynarodową sprzedażą części samochodowych za pośrednictwem Internetu, przygotowała opracowanie na temat najczęściej wyszukiwanych w Internecie marek samochodów w roku 2016. W zestawieniu przydzielono poszczególne marki do krajów. Dane dotyczą roku 2016, 193 krajów. Jakie auta budzą największe emocje?

Okazuje się, że do najpopularniejszych w sieci marek samochodów zalicza sie Toyota. Informacji na temat samochodów tego japońskiego producenta szukano chętnie na całym świecie, ale aż w 71 krajach Toyota była "numerem 1". W tym m.in.: w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Australii, niektórych państwach afrykańskich. Pewnym zaskoczeniem jest na pewno fakt, że drugie miejsce pod względem popularności wśród internautów zajęło BMW. Niemiecka marka była bardzo popularna na rynkach europejskich, w tym także w Polsce. Oprócz tego w Austrii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii itd. Trzecie miejsce zajęły azjatyckie marki: Honda oraz Hyundai. Te popularne japońskie marki, które zresztą cieszą się także znacznym zainteresowaniem na naszym rynku, były w ubiegłym roku najczęściej wyszukiwane w Kanadzie, Brazylii, Korei, Rosji itd. W tym miejscu warto dodać, że zapytania internautów właśnie o Toyotę, BMW i Hyundaia stanowiły ponad 70% wszystkich zapytań. To chyba dowodzi najlepiej, jak bardzo popularne są wymienione marki na rynku.

Pewnym zaskoczeniem, przynajmniej dla Polaków, może być fakt, że na podium nie znalazł się Volkswagen. Nie dość, że jest to największy producent samochodów, to jeszcze marka ta od wielu już lat cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku krajowym. Widocznie jednak trendy się zmieniają. Volkswagen zajął siódmą pozycję, przed nim znalazły się poza już wymienionymi markami jeszcze Chevrolet i Renault. Niemiecka marka była najchętniej wyszukiwana na Białorusi, w Hiszpanii, a także w Rumunii. Chevrolet, znana amerykańska marka, wzbudziła najwięcej zainteresowania w krajach Ameryki Południowej. Niektóre marki były najchętniej wyszukiwane w krajach, z których pochodzą. I tak Renault cieszyło się największym zainteresowaniem we Francji, fiat we Włoszech, a Volvo w Szwecji.

Takie zestawienie może niekoniecznie przekłada się na realne wyniki sprzedaży, ale na pewno ukazuje bardzo dobrze, jakie trendy panują na rynku. Warto podkreślić, że niektóre całkiem znane marki samochodów nie wzbudziły większego zainteresowanie w żadnym z badanych 193 krajów. Chodzi tutaj chociażby o Nissana czy Forda. Także brytyjski Jaguar okazuje się nie być zbyt popularny - pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania marka zajęła w Belize, kraju słynącym z wysokiego stopnia przestępczości.

>Wiemy już, że Polacy w 2016 roku szukali najczęściej informacji o autach niemieckiej marki BMW. Tymczasem, jeśli chodzi o najczęściej kupowane auta, królowały pojazdy marek Ford, Volkswagen, Opel oraz Skoda. Tak wyglądała kolejność w przypadku aut używanych. Jeśli chodzi natomiast o auta nowe, najczęściej wybierana była Skoda, co można wytłumaczyć stosunkowo przystępną ceną.